tirsdag den 4. september 2007

billeder fra Cathay Future!

Mest en dels for lige at få postet nogle billeder af hverdagslivet på centeret og i børnehaven.


foreign kindergarten teacher's første performance for børn og forældre. For lige at runde af på hele "I like the flowers"-historien, viste det sig i går at det klassiske orkester skulle spille igen kl. 15, så til tonerne af Bethoven besteg vi en af de mange store scener på Cathay Future, til en klassisk kanon af "I like the flowers" - det var helt forfærdeligt pinligt. Vi stod på scenen foran det rumænske symfoniorkester, som klukkede af grin i baggrunden, mens de pr. intuition ledsagede vores skønsang med alt fra violin og kontrabas til klaver, og da vi endelig var færdige, og slukørede vandrede ned fra scenen modtog et enormt bifald fra hele salen.


En sød pige som venter på at blive hentet, og gerne vil fotograferes af lærer ida (det hedder jeg her).


To andre piger fra min klasse, som også gerne vil hjem. Dagens sidste engelsktime bestod i stor stil af små glimrede klistermærker til de dygtige elever, men skammekrog, dask og skænd til de "dumme" elever.


Kittie, som er dampbarn, hvilket ikke er sjovt at være når man er kineser. Her står hun i skammekrogen, fordi hun ikke kunne sidde stille.


En pæn kat


En af mine vinduesmalerier i mit klasseværelse.


Engelsktime med Mary og Anne.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Ida,

Du har fået en ny læser af din blog. Jeg er mor til Linda og vil derfor gerne vide mere om, hvad det er, I går og laver der omme på den anden side af kloden.

Du har givet en fantastisk beskrivelse af den klassiske koncert, I overværede. Et tydeligt tegn på, at det ikke bare er sprogbarrierer, der skal overvindes.

Jeg er også vild med billedet af damp-barnet. Hun står rigtigt og "damper af", så der er slet ingen tvivl om, at det hjælper med skammekrogen - eller gør det mon?

Jeg ønsker dig et fortsat godt ophold og glæder mig til at læse flere indlæg på din blog som supplement til Lindas.

Venlig hilsen
Lisbeth, Lindas mor